خیلی وقت است



به اطراف خود می نگرم ! نگاه می کنم . گوش می دهم ! یک دنیا حرف دارم اما حرفی برای گفتن ندارم!
خیلی وقت است که حنجره ام تار عنکبوت گرفته !


خیلی وقت است که افکارم ، قلم به دست انگشتانم نمی دهد!


خیلی وقت است که پنجه ای وحشیانه به گلویم چنگ می زند !


خیلی وقت است که برای خنده هایم می گریم و به گریه هایم می خندم!


خیلی وقت است که سرشارم از احساس بی حسی !


خیلی وقت است که هرچه بیشتر بدست می آورم تهی تر می شوم !


خیلی وقت است که همچون شبحی در کنج اتاق نشسته ام و به خود می نگرم!


خیلی وقت است که بار سنگین گناه را بر دوشهای ناتوانم حس می کنم و راهی برای خلاصی نمی یابم !


خیلی وقت است که به خاطر ثواب گناه می کنم !


خیلی وقت است که در مرز پایان هستی ایستاده ام و به قفا می نگرم !


خیلی وقت است که سیاست را بازی می کنم ولی سکوتی سخت نصیبم شده !


خیلی وقت است که خطا می کنم ، آگاهم می کنی ! تند می روم ، می فهمانی . کند می روم ، هلم می دهی . می افتم ، بر می خیزانی !! خسته می شوم ، امید می دهی ... خیلی وقت است که شرمنده ام می کنی .


خیلی وقت است که غمهایم افزون شده ، خیلی وقت است که نمی توانم خود را ببخشم حتی اگر تو بخشیده باشی ،


خیلی وقت است که تو با منی و من با توام ولی تو را ندارم......خیلی وقت است که ناشکری نمی کنم ، ولی ، غمم شیرین نیست!!

13 نظرات:

Elham گفت...

***

بنفشه بذار قبل از اینکه برم سراغ محتوا ، برم سراغ نمایش بیرونی متنت !

عجب رقص موزونی می کنن کلمه ها در کنار هم .
اونقدر زیبا نوشتی که باید ازت بپرسم ، چطور کلمه ها و تعابیر رو اینطور در کنار هم می چینی !
تصویر پردازیت محشره ، احساست رو به شکل فوق العاده ای انتقال دادی !
فقط دو تا موضوع کوچیک :
خط هشتم احتمالا "می آورم" بوده نه "می آرم" . آخه متنت محاوره ای نیست ولی "می آرم" محاوره ای هست !
قسمت آخر هم منظورت رو از "هلم می دهی" نمی فهمم . اگر منظورت بردباری هست فکر کنم "حلم" می نویسن !

پی نوشت : ببین من با چه دقتی متنت رو می خونم !!!:D
آخه می خوام ازت یاد بگیرم ، خیلی محشر می نویسی .

***
Elham
***

Elham گفت...

***

حالا بیایم سراغ محتوا !

بنفشه مدت ها درگیر همچین حسی بودم . نمی تونم یقینا بگم دیگه این حس رو ندارم ... شایدم بخاطر کم ظرفیتی خودمه !

در تمام اون مدتی که درگیر این حس بودم ، بارها و بارها خواستم به قلم بیارمش ولی هرگز نتونستم به این زیبایی و تاثیرگذاری که تو نوشتی بنویسمش ! شاید اگه می تونستم خیلی بهم کمک می کرد !

هر چیزی بهت بگم ، رنگ و بوی شعار پیدا می کنه ، پس از دیگران می نویسم برات ، دیگرانی که شاید نوشته هاشون به من کمک کرد ، اول از خدا :

در آیه 29 سوره حجر ، خداوند می فرماید :
« و نفخت فیه من روحی »
و از روح خویش در آن (انسان) دمیدم

سوره شورا آیه 19 :
« الله لطیف بعباده یرزق من یشاء و هو القوی العزیز . »
خداوند به بندگان لطف محبت بسیار است . هر که را بخواهد روزی می دهد و او توانای مطلق و مقتدر و غالب است .

سوره فاطر آیه 2 :
« ما یفتح الله للناس من رحمه فلا ممسک لها و ما یمسک فلا مرسل له من بعده و هو العزیز الحکیم . »
دری که او از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و هیچ کس جز او نتواند گشود و اوست خدای بی همتای با حکمت با اقتدار .

..........................

امام سجاد (ع) در یکی از دعاهای صحیفه سجادیه ، اینگونه خدا را می خوانند :
ای آنکه از هر مهربانی مهربانتر باشی و لطف تو همواره بسوی آنکه تو را خواند و از لطف و رحمت تو توقع دارد ، ارزانی باشد .
ای انکه بیش از آنچه کیفر کنی ببخشی ، و ای تو که مهرت همواره بر قهر تو افزونی گیرد .
ای خدای من که اجابت دعای ما را ضمانت کردی و به ما نوید رحمت و عنایت داده ای ، چه بسیار کس که بیش از من معصیت کرده اند و نعمت مغفرت تو را دریافته اند .

..........................

حافظم که قرآن رو به هشت تا تفسیر مختلف از حفظ بود ، می گه :
گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید / هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور
یه جای دیگه هم می گه :
طمع ز فیض کرامت مبُر که خلق کریم / گنه ببخشد و بر عاشقان ببخشاید
یه جای دیگه هم می گه :
لطف خدا بیشتر از جرم ماست

.......................

پائولو کوئیلیو ، نویسنده هست ، البته اگه یکی از کتاباشو بخونی انگار همشو خوندی ، از بس که همش عین همه :D
توی یکی از کتاباش می گه :
با راه رفتن راه درست می شود

یه جای دیگه هم می گه :
مبارز باشید و در مبارزه خوشبخت باشید

............................

بنفشه اینا فقط مطالبی هست که وقتی خودم دچار چنین حس و حالی می شم ، باهاش خودم رو تسکین می دم ، نوشتم شاید به درد تو هم بخوره !
بنفشه عزیزم روز اولی که اومدم توی جمع بچه های 360 شاید هزار درجه از الن تو بدتر بودم ، شایدم خیلی بهتر بودم ، نمی دونم . ولی همین اینترنت و ادم هاش خیلی بهم کمک کردن ، از جمله خود تو . همیشه ازت یاد گرفتم و حضورت همیشه برام انگیزه پیشرفت بوده . خودت رو دست کم نگیر به خدا خیلی بزرگی ، شاید خودت نمی بینی ، ولی من بزرگی تو رو با همه وجودم حس کردم . ببخشید که پر حرفی کردم . این پستت بهونه ای شد ، تا منم یه کم به خودم فکر کنم در قالب این کامنت ها !

راستی یه چیزی دیگهه شاید به دردت بخوره ! :D
توی 360 از یه نفر پرسیدم هدفت از زندگی چیه ؟
بهم یه جوابی داد با این مضمون : زندگی می کنم تا به خدا بگم چیزهایی رو که بهم داده دوست دارم و نمی ذارم روی طاقچه تا خاک بخورن .


***
Elham
***

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@ الهام
الهام جان راستش من اومدم امروز این متنو حذف کنم که کامنتات شاخامو درآورد :D
قربونت متن خیلی پایین هستش اینجوری توش دقیق نشو!!
می آورم رو درست کردم اشتباه تایپی بود
ولی مورد بعدی دقیقا منظورم همون هل دادن بود :D
البته شاید این تعبیر قشنگ نباشه ولی وقت اصلا روش نذاشتم
بازم می گم کامنت هات خیلی از سر متن زیاد بود و فقط نشون دهنده ی لطفته

درباره آیه ها و احادیثی هم که جمع کردی واقعا ممنونتم
راستش همه اینها رو قبول دارم و باز هم...
توبه کردم ولی حق الله با حق الناس فرق داره.منم قرآنو باز می کنم آیه های توبه میاد
سنگینه.خیلی سنگینه.
درباره بزرگی هم باید بگم که اشتباه می کنی
این من بودم که ازت خیلی یاد گرفتم و اینا تعارف نیست

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

اینارو که می خونم بیشتر خجالت می کشم...

مهتاب گفت...

متنت که منو رسما پکوند!بعد اونم کامنتای الهام....

خب من که الان هرچی بگم به پای کامنت کامل و جامع الهام بانو نمیرسه

فقط یه نکته رو بگم بدون اغراق،خودتم میدونی که الکی از یه چیزی تعریف نمیکنم،اینکه خیلی خوب نوشتی و هرچی میریم جلو بهترم مینویسی تا جایی که من باورم نمیشه اینارو همون بنفشه ی خودمون نوشته;-)

میفهمم که بابا ایول،چنی ما شمارو نشناختیم

اینجاست که میشه بهت افتخار کرد

مصطفی گفت...

با این مطلب یاد شعر نشاط اصفهانی افتادم که میگه:
طاعت از دست نیاید-گنهی باید کرد!

مصطفی گفت...

راستی خیلی خوشحالم که دوباره برگشتید. خیلی وقت بود آپ نمی کردید.

Elham گفت...

***

می خواستی اینو حذف کنی ؟؟؟؟؟
بابا اگه این متن پایینته پس دیگه اون بالاهات چی می شه !!!!

.....

عجب خنگی ام من ! باور کن همه چی به ذهنم اومد بجز "هُلم می دهی ! " اتفاقا خیلی تعبیر قشنگیه ، لذت بردم !

..........

یکی توی مسنجر ، گفت توی این دنیا در مسیر صعود ، برو و برو و برو و برو و از عصیان های درونت دلسرد نشو ، بازم برو ...
:D


***
Elham
***

mohammad گفت...

nemidoonin che hessi peyda kardam avghti khoondamesh...

shayad bavar nakonin ama yade neveshtane khodam oftadam.yeho yadam oftad ke cheghad ba neveshtan aroom mishodam...

mitoonam hads bezanam ke che hesi dshtin vaghte neveshtan va mitoonam hads bezanam ke bad az neveshtan aroom shodin yekam...

kheily khoob bood in neveshte. mersi ke behem khabar dadin biam bekhoonamesh...

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@ mohammad

دقیقا همه حدس هایی که زدین درست بود
مدت زیادیه درگیر این حس بودم ولی با نوشتن آروم شدم
شما هم یک سالی می شه که نمی نویسین
ایشالا سرتون که خلوت شد شروع کنید
ما منتظریم:)
از اینکه وقت گذاشتید و خوندید ممنونم

مهتاب گفت...

از حضور خودم و آقای مصطفی هم به خاطر حضور تشکر میکنم

صاحب وبلاگم احتمالا منظور از سکوتشون همینه
انشااله

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@ مهتاب
بعضی ها مثل الهام و بردیا برای تک تک کامنتا جواب می ذارن
بعضی های دیگه هم از جمله من ، وقتی نکته ای هست که نیاز به جواب داره جواب میدن و توی کامنت ها زیاد خودشون دخالت نمی کنن

حالا این به این معنی نیست که حضور بقیه براشون بی اهمیته
این جوری که تو می گی ممکنه آقا مصطفی فکر کنن حضورشون برای من ارزشمند نیست خدای نکرده
از حضور تو و آقای مصطفی سپاسگذارم:)

سردبیر مقیم در شماره بیست و دو گفت...

ممنون که سرزدید ، و محبت شما در لینک دادن ، خیلی وقت است که خودم را در آینه نگاه نمی کنم...

ارسال یک نظر

دستی افشان ،
تا ز سر انگشتانت صد قطره چکد.
هر قطره شود خورشیدی...
باشد که به صد سوزن نور،
شب ما را بکند روزن روزن!


ساده ترین راه انتخاب نام و آدرس اینترنتی است.
گذاشتن آدرس اینترنتی الزامی نیست .