تقلا




رهگذری ، یک کرم پروانه را پیدا کرد که درون پیله خود قرار داشت . آن مرد از روی کنجکاوی پیله را به خانه خود برد تا از نزدیک شاهد دگردیسی کرم به یک پروانه زیبا باشد . پس از چند روز روزنه ای در پیله ایجاد شد و چنین به نظر می رسید کرم در حالی که تقلا می کند ، نمی تواند بدن خود را از آن سوراخ باریک عبور دهد . آن مرد فکر کرد که در کار کرم مشکلی پیش آمده است ، پس با یک قیچی پیله را برید . پس از چند لحظه پروانه ای که بدنی بزرگ و بال هایی نازک و چروکیده داشت ، به راحتی از پیله خارج شد . مرد در انتظار نشست تا چند ساعت دیگر بال های پروانه زیبایی طبیعی خود را به دست آورد ، اما چنین نشد . به جای آنکه پروانه آماده پرواز شود ، سراسر زندگی اش به کشیدن بدن متورم و بال های چروکیده اش گذشت .
تقلای پروانه برای گشودن پیله و عبور از آن سوراخ باریک ، در واقع طریقی ست که خداوند قرار داده است تا مایعات از درون بدن پروانه به سوی بال ها سرازیر و در نتیجه بال های حشره بزرگ و زیبا شوند . کار آن مرد از سر دلسوزی بود ، اما در حقیقت ظلم بزرگی در حق پروانه کرد . هنگامی که ما رنج می کشیم و می کوشیم تا از درد و رنج های خود نجات یابیم ، آرزو می کنیم که کسی پیدا شود و نجاتمان دهد ، اما در حقیقت این تلاش و تقلاست که به ما نیرو می بخشد تا راه تکامل را بپیماییم و جلوه عالی آفرینش خود را که به آن زاده شده ایم ، آشکار کنیم .

فورد


50 نظرات:

Elham گفت...

***



نخست











***
Elham
***

Elham گفت...

***


شاید این پیله ای که امروز مرا تنگ می فشرد ،

روزنه ای شود روزی برای پرواز ...


...
........

ممنون از این یادآوری بنفشه عزیز




***
Elham
***

م. گفت...

درسته. عبور از مشکلات سخته. ولی به نتیجش می ارزه.

farhad گفت...

): گاهی گمان نمی کنی ولی می شود * گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود ... * گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست * گاهی نگفته قرعه بنام تو می شود * گاهی گدای گدایی و بخت نیست * گاهی تمام شهر گدای تو می شود

mahtab گفت...

خودم اولم همیشه

حالا بذا برم بخونم

mahtab گفت...

عالی بود (البته این جمله فحش محسوب نمی شه ها)

واقعا همینطوره.اون تقلا برای رسیدن به هدف به نظرم ارزشش بیشتر از حتی رسیدن به هدفه

یادته چند وقت پیش بهت گفتم سعی کن ازین حالت و تقلای امروزت یه نتیجه بگیری،ازش استفاده کنی.دقیقا همینه

آقاجون گفت...

این وبلاگ کاملا علمی فرهنگی آموزشی اخلاقی و غیر اغتشاشی است
لطفا فکر بد به ذهنتان خطور نکند

با تشکر

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@ فرهاد

ما برای این به سمت خدا می رویم تا از مادیات رها شویم . نه آنکه خدارا واسطه رسیدن به مادیات کنیم. دکتر چمران

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@ مهتاب
تلاش برای رسیدن به هدف...ولی بیشتر منظورم هدف معنوی هست تا مادی
وقتی با مشکلات به نوعی دست و پنجه نرم می کنی مقدمه ای هست برای اینکه خودت رو و جایگاهتو به عنوان یک انسان درک کنی و کامل بشی

راستی اغتشاش جدیده؟روز روشن و خالی بندی؟وینک
خودم بهت گفتم که دارم سعی می کنم از غم استفاده بهینه کنم!

@ آقاجون
اگه یه دوست بامعرفت و بدون ماجراجویی در روابط بین المللی باشه خودتی (به قول پنگول)

فاطمه گفت...

نازی...
چقد دوسش داشتم
.
.
.
یه جورایی به یاد پدر و مادرایی افتادم که از سر دلسوزی بچه هاشونو بدبخت می کنن

مهتاب گفت...

خودت که همیشه میگی
مهم اینه که منم گفتم

آقاجون گفت...

یکی یه لیوان آب دست نن جون بده

فاطمه گفت...

ما نفهمیدیم، شما بالاخره آقا جونی، مهتاب خانومی یا mahtab؟
آقی خان چند شخصیتی نشی آخرعمری؟
این نوه ات نمی تونه جورتو بکشه ها

ســــــــــاجده گفت...

سلاااااااام بانو
من اومدممممم

ساجده گفت...

هنگامي كه ما رنج ميكشيم ميكوشيم تا از درد و رنج هاي خود نجات يابيم...آرزو ميكنيم كه كسي پيدا شود و نجاتمان دهد..اما در حقيقت اين تلاش و تقلاست كه به ما نيرو ميبخشد...تا راه تكامل را بپيماييم..و جلوه ي عالي آفرينش خود راكه به آن زاده شده اييم آشكار سازيم
.....................................



وايي كه چقدر اين قسمتش رو دوست دارم

مرسي بانو
هميشه معركه اي

مهتاب گفت...

@بنفشه
ما که نتونستیم امروز بعد از حرکت روشنفکرانه مسئولین sign in کنیم ویه حرکتایی کنیم.از اینجا صدای خودمو به گوش ملت میرسونم

@فاطمه
ببین نوه تو که باکمالاتی تو که اینگلیش اسپیکی،مهتاب که همون mahtab میشه دیگه.بعدشم آقاجونو من نمیدونم کیه.هی میاد اینجا ابراز وجود میکنه.یه خواننده جدید باید باشه.
بعدشم زبونتو همین الان یه گاز اساسی بگیر.آخر عمری چیه؟؟؟یه جور بگیر که خون بیاد

آقاجون گفت...

کی پش سر من حرف زد؟

نویسنده مهمان گفت...

حالا نمی شه یکی به داد ما هم برسه؟

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@ فاطمه
:)) راس می گی.عین اونا
@ مهتاب
خوشم میاد کم نمیاری ها
نوه ببین من از دست این چند شخصیته چی می کشم!
@مهندس پنگول جونی
باید مذاکره کنیم ببینیم می شه یا نمی شه؟!(البته بدون ماجراجویی در عرصه روابط بین المللی)

مهتاب گفت...

از دست کی؟
از دست آقاجون؟
آره راستش منم خوشم نمیاد یه غریبه هب بیاد اینجا واست کامنت بذاره
بیا با هم حالشو بگیریم

آقاجون گفت...

کی باز پش سر من حرف زد؟

مهتاب گفت...

من یه غلطی کردم دیروز sign outکردم برم با اون ایمیلم برا استاد میل بزنم حالا دیگه ساین این نمیشه
امان ازین جنبش سبزیا
امان
امان
شتتلم زنگیدم گفت کل شبکه ها ترکیده
از همینجا صدای خودمو به همه میرسونم
رسید؟

بی بی جون گفت...

@ آقا جون
ای بی غیرت ، چشم منو دور دیدی اومدی اینجا دختر بازی ؟؟؟
شلوارت دوتا که هیچی چهار تاشده انگار ! چشمم روشن !!!
مردیکه هوس بازِ شهوت ران ، یک شلواری نشونت بدم ، شصت تا شلوار از کنارش در بیاد !!
از امروز دیگه از شام و ناهار خبری نیست ، باید گشنگی بکشی تا حالت جا بیاد !!

فاطمه گفت...

تورو خدا روشن کن بی بی جون کیه، آقا جون کیه؟
غیرتم اوت کنه هیشکی جلومو نمتونه بگیره ها!
بجنب!

مريم گفت...

يعني ديگه دعا نكنيم يكي بياد ما رو نجات بده؟؟؟؟

عالي بود بنفشه


اما دعا مي كنم به مرحله كم آوردن نرسم
قربونت

ببخشيد دير ميام، شرمنده! بدجوري درگير درسام

قربونت

مريم گفت...

مهتاب خوشم مياد بنفشه اينقدر جدي مي نويسه جا براي اغتشاش نميذاره!!!
البته شما استادين
وينك

آقاجون گفت...

یعنی کی به من رو دست زده؟؟:D
من یه نن جون میشناسم ولی بی بی جون نه
قضیه شلوار چیه؟
کی به شلوار من تو این محیط فرهنگی توهین کرد؟
کی پش سر من حرف زد؟

مهتاب گفت...

اه باز این آقاجونه اینجا چی میگه
خیلی خوشم میاد ازش

@مریم

مریم جان اختیار دارید
ما به این سر به زیری
فعلا 2 نفر اغتشاش گر با تغییر هویت اومدن اینجا که به زودی دستگیر میشن

مهتاب گفت...

غلط نکنم یکی از افراد ضد شورشی الهامه
ای الهام دروغگو / پس شخصیت خودت کو؟
همه یک صدا بگید

الهام گفت...

***

@ مهتاب

عزیزم دفعه بعد خواستی یه کاری بکنی به اسم یه بدبخت دیگه کامنت بذاری ، اینقدر ضایع بازی در نیار ، اینکه تو همش زیر کامنتای آقاجون کامنت می ذاری خیلی ضایع هست !!!!

ولی ببین عزیزم این بنده خدا خودش زن داره ، دست از سرش بردار !!!!


***
Elham
***

بی بی جون گفت...

@ آقا جون
ذلیل مرده !!! حالا دیگه کارت به اونجا کشیده که منو حاشا کنی ؟
وایسا بینم ، ننه جون زن پنجمته ها ؟ مچتو گرفتم !حیوون !!!
یه کاری می کنم که سوسک سیب زمینیم به حالت گریه کنه ، چه برسه به مرغای آسمون !
تو خجالت نکشیدی ، توی یک همچین محیط فرهنگی ای ترویج فساد و فحشا می کنی ؟؟؟ بی جنبه ، بازم سه چهار تا دختر دیدی دست و پات لرزید ؟ دست و پاتو قلم می کنم !!!

مهتاب گفت...

@الهام


با شخصیت آقاجون میشه کنار اومد
ولی اون بی بی جون ناشناختست
الهام کوتا بیا ، بیا خودتو معرفی کن

آقاجون گفت...

@الهام
در دفاع از مهتاب:

نه که خودت خیلی ضایع نیستی و دقیقا بالای کامنتای بی بی جون کامنت نمیذاری!

@بی بی جون

ببین خواهر من،عفت کلوم داشته باش.داری فرافکنی میکنی که میونه منو نن جونو بهم بزنی؟
باید به عرضت برسونم که منو نن جون از بنیاد زندگیمونو با عقش شرو کردیم.
از سنت خجالت بکش،دیگه پیر شدی.
خودت نوه داری.استغفراله حالا افتادی دنبال من هی منو تهدید میکنی؟
امان ازین جنس مونث
تازه من یه نوه دارم که عین شیر پشت سرمه.نوه بیا جواب این خواهرو بده.

بی بی جون گفت...

@ مهتاب
ننه ، من هرگونه ارتباط با هر شخص ثالثی از جمله این دختره الهام رو تکذیب می کنم ، برو دنبال یه سرگرمی دیگه !



@ آقا جون
تو خجالت نمی کشی در ملأ عام از عشقت با اون یکی زنت حرف می زنی اراذل ؟
جیگره ننه جونو خام خام می خورم ، فقط یه بار دیگه اسم این زنیکه رو بیار تا از سقف اویزونت کنم ، بی غیرت !

آقاجون گفت...

دیگه وضع به جایی رسید که باید متوسل به زبونم لال فحش شم
کجایی نن جون که ببینی آقیه خوش تیپتو دارن تو روز روشن میدزدند
ای روزگار
ببینم بی بی جون شما با این سنت ساسی مانکن گوش میدی؟جیگرتو خام خام بخورم یعنی چی؟
شما الان باید منتظر حضرت عزرائیل باشی نه اینکه بری سراغ قرطی بازی،اونم با عصا و سمعک و عینک

من قصد ازدواج ندارم برو رد کارت

آقاجون گفت...

نن جون خام نشیا
اینا دست نشانده ی این دختره الهامند
چقدر بهت گفت با این نگرد،جای نتیجته،کار دستت میده
حالا رسما اومده به من میگه....پناه بر خدا
قدر منو ندونستی نن جون ، این شد
تو این روزگار وانفسا کی آقی به این نازیو خوش تیپی داره،آقیه مارک دار
خب رو هوا میزننش دیگه
فردا صبح که با هم رفتیم ورزش صبحگاهی برات قضیه رو روشن میکن.منو با بقیه مقایسه کن ببین چی تیکه ای گیرت اومده و خودتم خبر نداری.

Elham گفت...

***

واااای اینجا چه خبره !!!!!

آی دزد هویت ، بنفشه اینجا دزد پیدا شده !!

مهتاب ، خداییش بی بی جون اولی من بودم ولی بعدیا رو دیگه من نیستم ، والا من روم نمی شه جلو بنفشه از این حرفا بزنم ، همون دو سه تا کلمه ای هم که تو کامنت اولی زدم کلی با خودم کلنجار رفتم !!!

ولی می گم به آقا جونتون بگو کمتر جلوی خودش خم و راست بشه !!!

در ضمن خطاب به هر تقلید کار جاعلی که هویت بی بی جون رو جعل کرده و با سوء استفاده از هویت این بانوی درد کشیده در حال جو سازیه باید بگم :
اینقدر آب تو آسیاب دشمن نریز !!!!

***
Elham
***

مهتاب گفت...

الهام اذیت نکن
تا بنفشه شاکی نشده خودت کوتاه بیا
آقاجونو که همه میشناسن
توام خودتو لو بده

بی بی جون گفت...

@ الهام
تربیت درست و حسابیم که نداری ، برو اونور بذار باد بیاد دیگه تو کار بزرگترا دخالت نکن .


@ مهتاب
آقاجونو فقط من می شناسم چه مارمولکیه !!!!

Elham گفت...

***


بچه ها نگاه کنید ، هر کسیم پشت این کامنتا باشه به هر حال شخصیه که هممون می شناسیمش ، شاید گفتن این حرفا توی وبلاگای طنز خیلی عجیب نباشه ولی اینجا یه وبلاگ طنز نیست که ما هرچی دلمون خواست بگیم . ضمن اینکه من روی این مسئله فکر کردم ، این طرز کامنت گذاشتن و کامنت جواب دادن ، متن اصلی نویسنده رو که خیلیم براش زحمت کشیده ، حالا چه طنز باشه چه نباشه، می بره در حاشیه و کامنت ها رو که درواقع فرعه به اصل تبدیل می کنه و این اصلا درست نیست . حتی توی وبلاگ های طنز هم همین طوره . واقعا هدف ما از نوشتن اینه ؟ صرفا اینکه یه عده ای دور هم جمع بشیم و حرفایی بزنیم که اگرم نزنیم هیچ کس توی این دنیا ضرر نمی کنه ؟ متاسفانه باید بگم این طرز رفتار باعث شده یه بخش زیادی از اینترنت اومدن ما تبدیل به وقت تلف کردن بشه . حقیقت اینه که ماهایی که این طوری توی وبلاگ ها کامنت می ذاریم ، و بعضی از دوستان طنز نویس متاسفانه هنر طنز رو هم داریم زیر سوال می بریم .
و اگر حقیقتش رو بخواین به نظر من این مدل وبلاگ طنز نویسی و کامنت گذاری داره دنیای وبلاگ نویسی رو هم تبدیل می کنه به عوام نویسی مدرن !
طنز نویسی هنرمنده که بتونه در پشت طنزش حرف تازه ای بزنه ، چیزی که خوانندش تا پیش از این نشنیده باشه ! شایدم گاهی برای اینکه هوایی تازه کنیم بد نباشه بدون اینکه دنبال فلسفی و روشنفکری نویسی باشیم یه کمی هم بخندیم ، ولی اگه این کار دائمی بشه با لوده بازی هیچ فرقی نداره ! من به این نتیجه رسیدم که رویه ای که در این مدت در پیش گرفتم بهیچ وجه درست نیست و باعث پیشرفت هیچ کسم نمی شه ، بنابراین از این به بعد تاز مانی که در پس طنز حرف تازه ای نداشته باشم نه وبلاگ طنز می نویسم نه کامنت طنز می ذارم ، چون با این رویه مخالفم . امیدوارم آقا یا خانمی هم که تحت عنوان "بی بی جون " کامنت می ذارن با من موافق باشن .


***
Elham
***

Elham گفت...

***

@ مهتاب
باور کن اینکه کامنت من درست زیر کامنت "بی بی جون " قرار گرفته ، تصادفیه .





***
Elham
***

مهتاب گفت...

مرسی الهام جان
کاملا درسته
من به داشتن دوست خوب و فهمیده ای مثل تو افتخار می کنم
آره ما هم زودتر ازین به این نتیجه رسیدیم که کار تو اتفاقی بوده
اون شخصیت آقاجونم یه داستان قدیمی پشتش داره که برمیگرده به سالهای قبل
یه شخصیتی که بعد یه مدت انگار به واقعیت تبدیل شد
جوری که تو صحبتهای واقعی و جدی هم با همین نام خطاب کردن شده بود یه عادت،البته الانم همینجوره
اینجا جاش نیست در یه فرصت مناسب یا شاید اصلا همین انگیزه ای بشه برای اولین بلاگم براتون تعریف میکنم
هدف من هم از اولین کامنت آقاجون فقط یه شوخی با شخص بنفشه بود که خودش از موضوع آگاهه ولی خب بعضی هام نمیدونن چه جوری وقتشونو بگذرونن
باز مرسی از الهام با حرفای کاملا درستش

مهتاب گفت...

اینجا خیلی خوشگل شده
مبارکه

بی بی جون گفت...

برای خودم و شما متاسفم

بی بی جون گفت...

اینطوری کامنتات بهتر شده

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

@الهام
ازت ممنونم به خاطر حرفات و موافقم
حالا اغتشاش هم داریم تا اغتشاش
این طرز شوخی رو اصلا اینجا نمی پسندم

@ مهتاب الهام بی بی جون
ممنون به خاطر اینکه کوتاه اومدید
هر کسی که اینجا کامنت می ذاره حتما دوست منه
از این پس هر کامنتی با محتوای توهین آمیز نسبت به بقیه پاک خواهد شد .

@مریم
منظور این نیست که دعا نکنیم
منظور اینه که باور داشته باشیم و سعی کنیم از غم ها و مشکلاتمون برای رشد معنوی بهره بگیریم.

فاطمه گفت...

یا... مختلف الاضلاع
اینجا چه خبر بوده
الهی بمیرم واسه آقا جون خودم(مهتاب) که چی کشیده...آقی بیا سرتو بذار رو شونم یکم گریه کن حالت خوب شه
نوه ات واست بمیره...
کی اذیتت کرده؟

مصطفی گفت...

منم خوشحالم که داریم هرچند مجازی ولی 2باره جمع میشیم. درباره ی مطلب هم الحق که درست گفتید.پیله و پروانه. ما و تقلا.

Unknown گفت...

خب انگار اینجا کمی آبی تر و خنک تره از پروفایلت

ناشناس گفت...

it is so intersting and thinkable blog

ارسال یک نظر

دستی افشان ،
تا ز سر انگشتانت صد قطره چکد.
هر قطره شود خورشیدی...
باشد که به صد سوزن نور،
شب ما را بکند روزن روزن!


ساده ترین راه انتخاب نام و آدرس اینترنتی است.
گذاشتن آدرس اینترنتی الزامی نیست .